MILLE JÄRGI PEAKSID VALIMA ENDALE NUTIKELLA? Kommenteeri

Kes oleks võinud arvata, et üks väike käekell võib panna sind rohkem värskes õhus viibima, erinevaid spordialasid katsetama, toidulauda tervislikumaks muutma, kaalu langetama ja isegi spordivõistlustel osalema. Põhjus, miks endale üks nutikell soetada, võib igaühel olla erinev, aga üks asi on selge – nutikell muudab nii professionaalsel sportlasel kui tervisliku eluviisi järgijal oma eesmärgid palju käegakatsutavamaks, sest paljastab sulle kõige olulisemad tõed, mida nende eesmärkide saavutamiseks vaja on. 

Kuidas valida nutikella? Kui esimesed korralikud nutikellad turule jõudsid, olid kõik kindlad, et see on vaid hetketrend. Seevastu ainuüksi 2014. aastal, võrreldes 2013. aastaga, kasvas nutikellade turg üle 600% ja kasvutrend on jätkuv. 2016. aastal olime veendunud, et nutikellad on tulnud, et jääda ning see on vaid aja küsimus, mil sinagi oma esimese või veel moodsama nutikella soetad.

Kellade valik on väga suur ning enne, kui kuulad sõbranna soovitusi, mõtle rahulikult läbi, milliseid funktsioone sul tegelikult vaja läheb. Üldtrendid liiguvad sinnapoole, et spordikell oleks võimalikult multifunktsionaalne ja universaalne ning seda saaks kasutada erinevate spordialade harrastamisel. Eriti tore oleks, kui ühes kellas oleks olemas kõik – see oleks stiilne, veekindel, mõõdaks samme ja distantsi, loeks kaloreid, jälgiks pulssi ja ühenduks sinu muude nutiseadmete ja GPSiga, aga iga lisavidin tõstab ka kella hinda. Reaalsuseks võib muutuda ka olukord, kus su uhke nutikell täidab eelkõige ajanäitaja rolli, sest funktsioone on nii palju, et sa ei ole õppinud neid kasutama.

Kas vajad tõsist spordikella või lihtsalt nutikella? Spordikella valimisel on määravaks faktoriks ikkagi kella funktsionaalsus, seejärel disain ja värv. Klassikalised pulsikellad on pigem mõeldud jooksmiseks ja võimaldavad pidevat pulsimõõtmist pulsivööga. Sõltuvalt mudelist on neil olemas ka GPS, võimalik sättida ringiajad ning järele vaadata ka statistikat (kiirus, pulss, distants) ning läbitud distantsi ja marsruuti graafiliselt. Ehk siis need on mõeldud pigem inimestele, kes tegelevad konkreetse spordialaga professionaalsel või poolprofessionaalsel tasemel.

Kui nutikella soetamise eesmärk on eelkõige koordineerida oma elustiili ning panna end kellalt saadava info abil aktiivsemalt liikuma, siis piisab lihtsamast aktiivsusmonitorist, mis tuletab sulle meelde, kuna on vaja liikuda, ning annab teada, kas oled piisavalt kaloreid kulutanud, et endale üks koogitükk lubada. Aktiivsusmonitor ei pruugi olla nii täpne, aga aitab luua distsipliini, mis muudab elu tervislikumaks. Kui seda on sinu jaoks ikkagi liiga palju, siis vali nutikell koos sammumõõtjaga. Sammumõõtja kui selline on turul olnud juba aastakümneid, aga kaasaegne sammumõõtja, mida saab äpi kaudu ka arvutisse edastada, on hea algus spordiga vähe kokku puutuvale inimesele. Mitmed sammumõõtjaga kellad võimaldavad moodustada ka nn sõbragruppe, et saaksite omavahel võistelda, kes rohkem täna kõndinud on.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga